SO2 verkennen stageplaats

Activiteiten
- hier wordt er gespeeld
- boekje voorgelezen
- spelletjes gespeeld
stageactiviteitenlijst
ED3: ik stimuleer de ondernemingszin van het kind Bv laat hem zelfstandig spelen dingen opruimen weg doen
DV4: ik verzorg de kinderen in functie avn hun behoeften met inbegrip van gezondheidspreventie en ziektepreventie Bv afkuisen van een neus van het kindje (overal van toepassing)
kerntaken:
3: Stimuleert elke baby/peuter in zijn ontwikkeling, gaat uit van zijn talenten en ondernemingszin.
Motivatie: bij het maken van een puzzel of inleg vormen met bijvoorbeeld dieren in hout help je de kindjes die het iets moeilijker vinden anderen laat je het meer zelf proberen met minder hulp.

Activiteiten
- slapen
- rusten
activiteitenlijst
DV3: ik organiseer rust en bewegingsmomenten en begeleidt deze. Bv de kindjes gaan slapen in bedje leggen
kerntaken
14: Organiseert rust- en bewegingsmomenten
Motivatie: de kindjes doen hier dutjes door heen de dag je legt kindjes in de bedjes ze rusten hier ook

Activiteiten
- verluieren
- potje gezet
- verzorging EHBO
Stageactiviteitenlijst
VT3: ik voer onder toezicht van een kinderbegeleider afgebakende zorgtaken bij kinderen uit. Bv verluieren van baby
VT4: ik voer EHBO uit volgens de geldende richtlijnen en de crisisprocedures bij evacuatie in de kinderopvang. Bv een wondje wordt verzorgt
kerntaken:
15: Verzorgt de kinderen in functie van zijn behoeften.
Motivatie: Hier worden de kinderen verzorgt verluiering wondjes allerlei zaken die verzorgt moeten worden
4: Ondersteunt het kind bij al zijn activiteiten.
Motivatie: Wordt begeleidt bij toilet momenten wordt door begeleider dan op het potje gezet.

Activiteiten
- spelen
- eten
- drinken
Stageactiviteitenlijst
DV2: ik organiseer en begeleid eetmomenten. Hier wordt gegeten en wordt het begeleidt
ED1: ik bied activiteiten en een gevarieerde vrije tijd aan op maat van kinderen met inbegrip van het inrichten van de stimulerende veilige en hygiënische speelleeromgeving
kerntaken;
13: Bereidt baby- en peutermaaltijden, organiseert en begeleidt eetmomenten
Motivatie: Hier zitten de kindjes om de maaltijden te eten en deze worden begeleidt door de begeleiders
7: Zorgt voor een stimulerende, veilige, hygiënische en gezonde speelomgeving voor baby's en peuters.
Motivatie: Na elke maaltijd wordt alles schoongemaakt stofzuigen dweilen alle etensresten worden verwijderd.

Activiteiten
- Bereiden van maaltijden
- Afwas
- Verdelen eten in potjes
- handen wassen
Stageactiviteitenlijst
DV2: ik organiseer en begeleid eetmomenten. Eten wordt hier gemaakt
B4: Ik handel veilig, ergonomisch en hygiënisch. Dit zowel voor mezelf als in het verzorgen en ondersteunen van de kinderen. Bv handen wassen
kerntaken:
13: Bereidt baby- en peutermaaltijden, organiseert en begeleidt eetmomenten
Motivatie: in deze ruimte worden de verschillende maaltijden gemaakt en verdeeld in potjes

Activiteiten
- aankomst kindjes
- afhalen kindjes
- info uitwisselen
Stageactiviteitenlijst
S2: ik werk samen met ouders en erken hen als eerste ouders Bv samen overlopen hoe de nachtrust was van het kindje info uitwisselen
B7: ik communiceer op een positieve, opbouwende manier met alle baby's peuter, begeleiders,ouders
B5: ik ga op een positieve, opbouwende manier om met alle kinderen ouders, colega's en andere met oog voor diversiteit en respect naar elk persoon
kerntaken:
1: Gaat op een positieve, opbouwende manier om met alle kinderen, ouders, collega's en anderen.
Motivatie: je gaat het gesprek met de ouders aan en doet je verslag hoe het kind zich heeft gesteld die dag je bent vriendelijk
8: Werkt samen met ouders en erkent hen als eerste opvoeder.
Motivatie: je beslist samen met de ouders welke keuzes worden gemaakt vn welk eten wat normaal is wat niet
12: Begeleidt de kinderen bij hun aankomst en afhaalmoment.
Motivatie: de kinderen komen daar toe en worden er daar afgehaald.

activiteiten
- buitenspelen
- spelletjes
- tikkertje
Stageactiviteitenlijst
ED2: ik stimuleer elk kind in zijn ontwikkeling en ga daarbij uit van de talenten en het tempo van het kind.
ED1: ik bied activiteiten en een gevarieerde vrije tijd aan op maat van kinderen met inbegrip van het inrichten van de stimulerende veilige en hygiënische speelleeromgeving
Kerntaken:
3: Stimuleert elke baby/peuter in zijn ontwikkeling, gaat uit van zijn talenten en ondernemingszin.
Motivatie: je stimuleert de kinderen je weet de jongste kinderen kunnen niet alleen op de glijbaan gaan de oudste wel daarom begeleidt je de jongste en stimuleer je hun beetje bij beetje het zelf te doen.